Translate

Saturday, January 31, 2004

 

Η σχέση μου με τη φωτογραφία

Η φωτογραφία υπήρξε από πολύ παλιά μια αγαπημένη μου ασχολία.

Το αυξημένο όμως κόστος αγοράς και εκτύπωσης των φιλμ, περίπου 12 ευρώ για ένα 36άρι καθώς επίσης και το γεγονός οτι το αποτέλεσμα της φωτογράφησης γινόταν ορατό με την εκτύπωση, οδηγούσε πολλούς, μαζί κι εμένα στην φιδωλή χρήση.
Πηγαίναμε μια εκδρομή και υπολογίζαμε τις στάσεις του φιλμ ώστε να μας φτάσουν. Επιλέγαμε 24άρι αντί για 36άρι καθώς ήταν φτηνότερο.

Η ψηφιακή τεχνολογία μας έλυσε τα χέρια σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Αρχές του 2004 αγόρασα μετά από μικρή έρευνα την πρώτη μου ψηφιακή κάμερα, μια canon powershot A80.
Ο κύριος λόγος που προτίμησα το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν οτι υπήρχε αδιάβροχη/υποβρύχια θήκη, κάτι το οποίο θα μου έδινε τη δυνατότητα να φωτογραφίζω και στο βυθό, σε καταδύσεις, μια επίσης μεγάλη μου αγάπη.
Αργότερα βέβαια ακολούθησαν κι άλλες μάρκες με πολλά και διαφορετικά μοντέλα που έβγαζαν επίσης υποβρύχιες θήκες, καθώς και απλές αδιάβροχες κάμερες.
Η κάμερα αυτή αφού χρησιμοποιήθηκε σε αρκετά αντίξοες συνθήκες, καθώς και σαν action camera με διάφορες πατέντες όπου την προσάρμοζα επάνω μου όταν έκανα ποδήλατο ή σκι, κατέλληξε στο συρτάρι με κατεστραμένο φακό.

Η επόμενη αγορά ήταν η ixus 55 επίσης της Canon.
Το μοντέλο αυτό ήταν αρκετά υποδεέστερο της A80, αλλά το μικρό μέγεθος σε συνδιασμό με το μεταλικό σώμα το έκαναν αρκετά πιο εύχρηστο στη μεταφορά, αλλά και στην προσαρμογή επάνω μου ή επάνω σε κράνος.
Στο νερό την χρησιμοποιούσα με αδιάβροχη θήκη σαν σακούλα. Καμία σχέση φυσικά με την εξειδικευμένη θήκη της Α 80 αλλά έβλεπα οτι πλέον δεν άξιζε να επενδύω τόσο μεγάλα ποσά για φωτογραφικό εξοπλισμό.
Μεγάλο λάθος, καθώς μετά από λίγο καιρό η ixus μου έπεσε στη θάλασσα και καταστράφηκε.

Ακολούθησε η Pentax optio W90. Απόλυτα αδιάβροχη στα 5 μέτρα βάθος. Εξαιρετικη ποιότητα φωτογραφίας και βίντεο για απλή point and shoot.
Η συγκεκριμένη λειτουργεί ακόμα άψογα και είναι σε χρήση, πιο σπάνια βέβαια, καθώς προχώρησα επιτέλους στην αγορά μιας πραγματικής action camera της Gopro hero 1.
Μην ξεχνάμε άλλωστε οτι μιλάμε για μια εποχή που οι action cameras ήταν επιστημονική φαντασία και ο απλός χρήστης, όπως εγώ έπρεπε να καταφεύγει σε πατέντες, καταστρέφοντας πολλές φορές τον εξοπλισμό του.

Με την διάδοση των smartphones και μετά την εξέλιξή τους, οι point and shoot δεν είχαν πλέον λόγω ύπαρξης.
Για μερικά χρόνια το κινητό ήταν η μοναδική μου κάμερα. Επέλεγα πάντα μοντέλα της Sony όπως τα xperia active, xperia Z1 και Z5, τα οποία διαθέτουν εκπληκτικές κάμερες.
Στα σπορ φυσικά χρησιμοποιούσα την αξιόπιστη, αν και ξεπερασμένη πλέον από νεότερα μοντέλα Gopro hero 1.

Και πλέον τον Νοέμβριο του 2017 κι αφού είχε μπει στο μυαλό μου η αγορά μιας αρκετά πιο σοβαρής κάμερας, απέκτησα την DSLR Nikon D5300 18-105 VR.


Η συλλογή μου από κάμερες περιλαμβάνει τα εξής μοντέλα


Η δεύτερη μου ψηφιακή φωτογραφία με την πρώτη μου ψηφιακή κάμερα Canon powershot A80



Εικόνα 002





Η σελίδα μου στο flickr
Η σελιδα μου στο National Geographic


Share:

0 comments:

Post a Comment